‘Language is à virus’: trends in current sound poetry

Authors

  • Martin Bakero Carrasco Universidad de París Cité (France)
  • Felipe Cussen Universidad de Santiago de Chile
  • Rachel Robinson Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

DOI:

https://doi.org/10.7764/ESLA.58589

Keywords:

Sound poetry, experimental poetry, poetry and technology, improvisation, pandemic

Abstract

This article gives an account of the cycle “Language is à virus”, curated by Martin Bakero and Felipe Cussen, which brought together various international poets, artists and musicians linked to sound poetry through the Zoom platform between April 2020 and April of 2021. In the 52 meetings that made up this cycle, various works were presented and commented on, which gave rise to different reflections that have been summarized and analyzed here, which allow access to a broad and transversal view of current sound poetry.

Author Biographies

Martin Bakero Carrasco, Universidad de París Cité (France)

Doctor en Psicopatología, Medicina y Sicoanálisis por la Universidad París-VII, y tiene un Diploma en
Composición de Música Electroacústica del Conservatorio Municipal de París. Actualmente es investigador del C.R.P.M.S. de la Universidad de París Cité, del EPS de Ville Evrard y del IME Alternance, Perce-Neige.

Felipe Cussen, Universidad de Santiago de Chile

Doctor en Humanidades por la Universidad Pompeu Fabra y profesor titular del Instituto de Estudios Avanzados de la Universidad de Santiago de Chile.

Rachel Robinson, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

Doctora en Lenguas Modernas de la Universidad de Oxford, y es becaria de investigación postdoctoral
Alexander Von Humboldt en la . Sus intereses de investigación incluyen la poesía visual y experimental de los siglos XX y XXI en América Latina, los nuevos materialismos y las estéticas relacionales

Downloads

Published

2023-06-22

Issue

Section

ARTICLES